„Lato-jesień-wiosna-zima w Ossolineum” wyróżnione w 6. Ogólnopolskim Przeglądzie Muzeum Widzialne

Przegląd Muzeum Widzialne organizowany od 2013 roku  ma na celu wybór najlepszych systemów identyfikacji wizualnych, działań promocyjnych i wizerunkowych zrealizowanych przez polskie muzea. To również forma uznania i docenienia aktywności, która ma znaczenie w procesie budowy marki muzeum i pozyskiwania nowych odbiorców oferty muzealnej. Projekty nagradzane w konkursie mają stanowić źródło inspiracji i być sposobem przekazywania wiedzy o skutecznym wykorzystywaniu języka graficznego czy planowania elementów strategii wizerunkowych. 

Nasza kampania sezonowa została zgłoszona w kategorii Kampanie promocyjno-marketingowe. Znalazła się w ścisłym finale w znakomitym gronie, obok m.in. Muzeum Żydów Polskich POLIN i Muzeum Powstania Warszawskiego.

 To dla nas potwierdzenie, że mimo skromnych środków i zasięgów możemy konkurować z gigantami polskiego muzealnictwa  – mówi Kalina Zatorska-Walawender z działu komunikacji.

Kampania sezonowa była elementem większej strategii otwierania Ossolineum i zmiany sposobu komunikacji, zarówno w warstwie językowej, jak i wizualnej. 

Najbardziej ucieszyła mnie reakcja jednej z bardziej znanych aktywistek miejskich, która wrzuciła na Facebooku nasz plakat z podpisem: Świat się kończy. Najpogodniejsze plakaty na mieście ma Osso”. Projekt Jakuba Stępnia łączy ideę otwartości i inkluzywności Ossolineum z bardzo wysokimi walorami estetycznymi – mówi rzeczniczka prasowa Ossolineum, Katarzyna Uczkiewicz. Jakub Stępień to projektant graficzny z Łodzi, na co dzień prowadzi Pracownię Projektowania Grafiki Przestrzennej tamtejszej Akademii Sztuk Pięknych.

Wyróżnienie w konkursie Muzeum Widzialne jest drugim wyróżnieniem w ogólnopolskim konkursie graficznym, które otrzymaliśmy w tym roku. 

Wyróżnienie za półmetek serii (Lato-Jesień w Ossolineum) przypadło nam również w 29. Ogólnopolskim Przeglądzie Plakatu Muzealnego i Ochrony Zabytków organizowanym w Muzeum Narodowym Ziemi Przemyskiej, w którym jury przewodniczył uznany plakacista, prof. Lech Majewski. 

 Co jak co, ale to się nam udało! – podsumował wicedyrektor Marek Mutor.